Offerfeest - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu Offerfeest - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu

Offerfeest

Door: marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

11 November 2011 | Pakistan, Islamabad

Deze week was het Offerfeest en dat betekende maandagdinsdagwoensdag vrij. Het is een familiefeest waar de eerste dag een dier geslacht wordt, de tweede dag vooral veel vlees gegeten wordt en de derde dag uitgerust wordt. Big happening en alles is dicht die dagen want iedereen zit bij zijn familie. Gelukkig kon ik toch een chauffeur zover krijgen om met mij een tripje te maken. En wilde een andere collega ook wel mee. We gingen naar Shogran en Naran, een berggebied waar normaal gesproken in de zomer heel veel toeristen naar toe gaan. En het is er werkelijk prachtig met bergen en dalen en rivieren en meren. Dus dat was super. Nadeel was dat het al best koud was en er al sneeuw lag en ook sneeuw viel, en dan in een hotel zonder verwarming... Eten met een deken omgeslagen en vroeg naar bed onder 5 dekens. Zoiets dus. Het andere nadeel was dat we ongeveer de enige gasten waren en dat er bijna geen personeel was. En bijna geen eten in de restaurants. Ja, kip. En gebraden kip. En kippensoep. En curry van kip. En rijst met kip. Dus dat was heerlijk! Maar goed, de wandelingen door de bergen maakten veel goed. Ook best leuk met de twee collega’s, Bilal en Rashid. Ook Nazakat Junior, een andere collega, kwam langs want hij had geen zin om bij zijn familie te zijn. Hij had een fles echte Schotse whiskey bij zich waar hij zelf overigens het grootste deel van heeft opgedronken. Jaja, dat van dat niet drinken is dus duidelijk niet voor iedereen het geval, want ook Bilal en Rashid lustten er wel eentje om op te warmen. Overigens, die Junior was ook onze leverancier voor de blikjes bier waar ik eerder over schreef. Hij is afgelopen week ontslagen omdat hij dronken aan het werk was. Niet handig als chauffeur... Maar goed, het was een leuke trip en goed om niet de hele tijd in Islamabad te zitten. En niet doorvertellen van de drinkebroeders, want het is nogal geheim!
Nu weer in Besham, vanmorgen het veld in geweest en een aantal opleveringen gedaan. En de eerste resultaten van de interviewster. Deze keer verliep het allemaal wat soepeler, afspraak vanmorgen, foto’s gezien en teksten gelezen en allemaal heel bruikbaar. Gelukkig dus dat ze toch heeft gedaan wat de bedoeling was. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het niet zou doen, maar dus toch wel.
Nog twee weken, dan zit het er weer op. Het werk komt allemaal af, zo te zien, nu nog eindrapportages en administratie op orde maken. Ook nodig.

• 11 November 2011 - 10:01

Caroline:

Hahaha, wat een verhaal! Jammer dat je de fles whiskey moest delen!

Leuk hoor je verslagen!

Ben benieuwd naar t volgende

groetjes

Caroline

• 11 November 2011 - 12:19

Marco:

Ha die Marten, blijft een genot om je verhalen te lezen! Succes nog de komende twee weken en daarna zien we elkaar vast wel weer. Groetjes, Marco V.