nog eentje - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu nog eentje - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu

nog eentje

Door: marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

02 Oktober 2011 | Pakistan, Islamabad

Het laatste weekend voorlopig, want vrijdag kom ik voor twee weken thuis. Super! En het is al met al best snel gegaan en dankzij skype leek het soms ook of ik gewoon af en toe thuis was. Maar volgende week dus echt. Qua werk loopt het redelijk. De druk is hoog. Mensen voelen dat en beginnen zenuwachtig te worden of we het wel halen en of we op de goede weg zijn. Mijn project manager van het shelter team kreeg van de week opeens een aanbieding om per 1 oktober, of anders per 14 oktober, een nieuwe baan te starten. Ik had hem zelf gestimuleerd om te solliciteren maar dit was wel een beetje een nare verassing. Het team van het shelter project is namelijk zo georganiseerd dat hij nogal onmisbaar is. Het had geen zin om dat nog te gaan veranderen voor die paar maanden, maar het is een risico. Maar goed, ik heb toen maar gezegd dat hij niet weg mocht, tenminste niet op zulke korte termijn. Gelukkig snapte hij dat en was er ook nog een andere reden waarom hij die baan niet helemaal zag zitten. Het zou namelijk in Sindh zijn, het zuiden van het land waar nu weer overstromingen zijn. En dat is ver van zijn huis en familie, en er was voor hem niet een goede regeling om naar huis te kunnen. Dus ging het feeest ook daarom niet door. Gelukkig dus, want ik zou hem niet kwijt willen deze maand. Het lastige is dat ik hem ook niet zelf kan vervangen vanwege de taal en vanwege dat ik niet constant in het veld mag zijn. Dus dat zou ook geen optie geweest zijn. Maar het blijft dus bijhet oude: project manager blijft in ieder geval tot eind oktober. En dan zijn we als het goed is klaar met bouwen, misschien hier en daar nog een kleine uitloop, maar het grootste deel van het team is dan klaar. Ongeveer een kwart blijft dan nog tot half november om administratie te doen, foto’s te maken, laatste interviews af te nemen met de beneficiaries en de zaken af te ronden. En dan mogen die ook naar huis. Dus eigenlijk loopt het zoals het zou moeten. Tenminste, zo ziet het er nu naar uit. Er kan echter nog best wat misgaan. Ik blijf vanuit Nederland nog steeds het doormanagen. Distance management vanuit Islamabad of long-distance management vanuit Rotterdam, what is the difference!
Dit weekend nog wat kadootjes gekocht wat hier niet moeilijk is omdat ze alles hebben en veel ook nog eens goedkoop. En vandaag ging ik nog naar de National Art Gallery. Was ik al weken van plan, ik was er zelfs al een keer geweest maar toen was het gesloten. Vandaag dus een nieuwe poging. En ja hoor, weer gesloten. Vanwege werkzaamheden. Lekker stom. Tja en dan is er dus eigenlijk niet veel te doen hier. Je kunt een wandeling maken in de bergen net buiten de stad, maar het is nog best warm dus tenzij je ’s morgens vroeg gaat is het eigenlijk niet aangenaam. En je kunt in een van de grote hotels naar een zwembad. Ik blijf op zoek naar muziek of theater, maar dat gebeurt slechts heel sporadisch en volgens mij ook niet lang vantevoren aangekondigd. Ik zou ook best naar een hockeywedstrijd, of desnoods naar een cricket match willen, maar ook dat weet niemand. Waarschijnlijk moet ik de krant lezen...
Dus? Tijd om even naar Rotterdam te komen! En later deze maand zal ik wel weer eens iets schrijven.

  • 03 Oktober 2011 - 08:05

    Huub:

    Tja, ik dacht dat je wel veel aan vrijetijdsbesteding kon doen maar nu lees ik dat dat toch wel heel lastig is als er niks te doen is. Komt dat niet door de invloed van de orthodoxe moslims zoals de Taliban die muziek verbiedt? Ik heb nog wel een leuke cd voor je als je terug bent :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Pakistan, Islamabad

Shelter Manager in Pakistan

Recente Reisverslagen:

18 November 2011

eind in zicht!

11 November 2011

Offerfeest

05 November 2011

Contact met een vrouw

02 November 2011

weer in Pakistan

02 Oktober 2011

nog eentje
Marten

Actief sinds 15 Aug. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 29110

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 26 Oktober 2012

Uganda

06 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Evaluatie Haiti

18 Augustus 2011 - 18 November 2011

Shelter Manager in Pakistan

Landen bezocht: