eind in zicht! - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu eind in zicht! - Reisverslag uit Islamabad, Pakistan van Marten Treffers - WaarBenJij.nu

eind in zicht!

Door: marten

Blijf op de hoogte en volg Marten

18 November 2011 | Pakistan, Islamabad

Vandaag de laatste werkdag van het kantoor in Besham. Veel gedoe om alle administratie bij elkaar te vinden en vooal om nog dingen te regelen voor de laatste betalingen in het veld. Ook moeten we dan opeens trainingen en uitbetaling voor staf regelen, want iedereen heeft recht op een training aan het eind van het contract en op een bonus. Maar dan blijkt dat personeelszaken de boel niet goed op orde heeft en de een na de ander komt met aanpassingen of verkeerd getelde vakantiedagen die nog uitbetaald moeten worden. Rennen dus, en bellen als er even verbinding is met Islamabad, en regelen en handtekeningen zetten. De mijne is op het moment goud waard, volgens mij!
Gisteren nog in het veld en dat was een feest. Er moesten nog betalingen aan de beneficiaries gedaan worden, dus de finance guy uit Islamabad was er, en alle beneficiaries waren opgeroepen om te verzamelen in een dorp ergens in het midden. Zij moesten zelf zorgen voor zand, stenen en het voorbereiden van de plot waar hun huis moest komen, en wij betalen daar 25 euro voor terug. En dat kwamen die mensen dus allemaal ophalen. ID-kaarten, vingerafdrukken, drie keer controleren of alle documenten ondertekend waren, en dan in de rij zitten wachten. En zonder te morren... Nog een paar shelters gezien die klaar waren en daarmee was die fase afgerond. Alles afgebouwd en opgeleverd en overgedragen. Niet verkeerd, kan ik zeggen!
Nu nog een weekje in Islamabad. Eindrapport schrijven, alles zo achterlaten dat de audit in december ook alles kan terugvinden en dan naar huis. Veel zin in!
Wat valt er nog te melden over het leven hier?
Dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat er gehoopt wordt op een nieuwe stroming die door Imran Khan, een beroemde cricket coach, geleid moet worden. Of hij komt aan de macht en gaat hier het roer radicaal omgooien of er komt een burgeroorlog waar de opstanden in de Arabische landen niets bij lijken te zijn. Geen prettig vooruitzicht, maar het zijn maar speculaties. Ik ga ze in ieder geval niet meemaken hier...
Dat ik door mijn voorraad stroopwafels heen ben maar nog een stuk kaas heb liggen om de komende week vast weer te wennen.
Dat ik nog een half seizoen True Blood kan kijken deze week.
Dat ik morgen een op maat gemaakt pak ga ophalen en als het mooi is en ze tijd hebben ik nog een paar leuke kleuren uit ga zoeken en dat ik vandaag voorlopig voor het laatst in shalwar kameez heb rondgelopen maar dat die zeker thuis in de verkleedkist terecht zullen komen!
Dat ik het eindfeest van Cordaid in Islamabad zal missen. Dus geen cricket match en geen speeches meer...
Dat was het wel denk ik.

• 18 November 2011 - 14:05

Margreet, Huub & Co:

Veel geluk deze laatste week! En we zien je gauw weer in Rotterdam. Goeie reis naar Islamabad alvast.

• 18 November 2011 - 14:35

Marco:

Hoi Marten, de laatste loodjes en dan hup naar 0031/010! Succes nog en bedankt voor alle mooie verhalen. Groetjes, Marco

• 19 November 2011 - 11:12

Marion:

Ik heb een heel goed idee, kun je thuis niet doorgaan met je verslaggeving?

• 23 November 2011 - 13:56

Peter Andringa:

Hoi Marten, wat enorm goed omzo over je schouder mee te kunnen kijken naar wat er allemaal verzet wordt, En groet van ons en tot gauw !.Peter en Sip